Jag är redo

 
Väskan är packad, kylskåpet är rensat och själen är lugnad. Imorgon klockan 7:30 börjar resan och runt 17-tiden bör vi vara framme i den efterlängtade staden Eslöv. Där väntar Julia på oss och vi ska äta BLODPUDDING till middag. Det känns så himla skönt att få komma hem och framför allt att fira JUL! Jag älskar julen och kommer att så göra för evigt. Skinkmackor, varm gröt med massa kanel, stark glögg, mörk öl, hemmagjorda pepparkakor... Och sist men inte minst - SNÖ! Det är ju för guds skull svinkallt och fullt med snö hemma, vilket är det viktigaste för min julefrid. Eller ja, att få träffa familj och vänner är väl också ganska viktigt. Underbart ska det bli i alla fall, att få spendera tolv dagar i Sverige.
 
När jag kommer tillbaka hit, har jag som sagt inget jobb. Jag är färdig som au pair och det känns väldigt bra. Familjen kommer inte att behöva mig mer och jag känner mig redo för att göra något nytt. Lära mig mer spanska, träffa mer människor, njuta av att jag faktiskt bor på Gran Canaria. Det finns ju så himla mycket möjligheter här, och jag vill liksom inte gå miste om något. Jag har sökt ett jobb än så länge, men tänkte ta tag i det ordentligt efter nyår. Såklart kommer jag sakna att gosa med den lilla tjejen på bilden och annat som hörde till mitt jobb, men jag kommer fortfarande att träffa familjen och vara barnvakt ibland.
 
Så. Det är läget. Nu ska jag gå och lägga mig, sova gött och ladda för resa! Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0