Mera jul!



Myspyset från julafton. Vi fick så himla mycket bra julklappar, jag och min sambo. Bland annat fina prydnadsgrejer, våffeljärn, TRE(!) påslakanset, Per Mobergs husmanskost-kokbok. Sedan fick jag lite andra välbehövliga saker som sadelmuff, böcker, en kånk(!) och säkert massa annat som jag inte kommer på precis nu.



Juldagen spenderade jag (efter den hårda träningen) med mina fantastiska vänner Paulina, Ina och Cecilia. Vi åt fantastisk mat, drack fantastiska mängder vin/cider/öl/groggar och dansade fantastiska danser. Det var underbart. Tills vi gick in på juldagsfesten på Mässhallarna. För mycket folk, för mycket kö, för dålig musik, och så vidare. Samtidigt var det såklart kul att fortsätta vara med mina vänner och träffa flera människor som jag saknat i flera månader.



Dregen var någon slags dj........



Här dansar vi till en av de få låtarna som faktiskt gick att dansa till på denna fest.
 
Igår var det annandagen och då var vi traditionsenligt på Alfreds släktkalas ute i Virum, vilket alltid är väldigt trevligt. Idag har vi varit i Kisa och umgåtts med min far med flera. Nu ligger vi återigen i soffan i Brantestad, mätta, trötta och med värk i musklerna. Imorgon är en ny dag av måsten, umgängen och sådant som tydligen hör till hemvändare. Nu är julen över och det börjar sakta men säkert lugna ner sig, vilket medför att jag börjar bli förkyld. Trevligtttttt............ Det är tur att jag faktiskt har så himla många fina människor omkring mig här i hemstaden, annars skulle jag nog inte återvända. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0