Varde ljus!

 
Idag har varit en väldigt bra dag. Jag har varit glad och jag har haft kul, skrattat mycket. Jag och bossen och bebisen åkte till Ikea för lite ärenden och jag passade på att försöka återfå min kära lykta. Jag var mitt allra sötaste och förklarade (när jag hittat någon som förstod engelska (klarar mig inte alltid med spanska)) att jag betalat för denna i lördags, men glömt den. Jag vet inte om det var min fantastiska charm, eller om de faktiskt hade koll på vad folk glömt i kassorna, men jag fick i alla fall en ny ljuslykta! Och vad glad jag blev. Nu ska den ju såklart husera ute, och inte på tv-bänken, men det är faktiskt så kallt ute att jag inte förmår mig att sätta mig där och fota.
 
Ja, kallt och kallt. Det beror ju såklart på vilket perspektiv man ser det ifrån. Enligt yr.no är det just nu +17 grader i Maspalomas och -5 grader i Vimmerby. Men för oss som bor här, och har varit vana vid sommarhetta, så känns det faktiskt kallt. Som svensk vår/sommar ungefär, men jag vet inte om det blir kallare än så här på vinter eller om det till och med brukar vara varmare. Märks. Dock är det fortfarande stekhett när solen är framme och det inte blåser, men absolut svinkallt på kvällarna.
 
I övrigt. Jag har sprungit i 50 minuter idag. Jag längtar efter snön. Jag saknar min snubbe. Jag ska försöka ha en väldigt bra dag imorgon också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0