Blodblåsor, yoghurt och jobb

Idag har jag jobbat i 11 timmar. ELVA! Hörde ni? Sjukt trött tjej alltså. Först jobbade jag i köket och serverade (och slängde) mat, glass, jordgubbar, tårta och alla möjliga festligheter. På eftermiddagen gick jag över till barngruppen och satt ute på en bänk och styrde och ställde, äääända tills klockan 18:30. Denna arbetsamma dag har resulterat i bland annat huvudvärk, solbrända axlar, blodblåsa men också glädje såklart. Och jordgubbar! Inte att förglömma jordgubbarna.
 
Nu har jag precis avnjutit en tallrik med yoghurt, banan och jordgubbar. Yoghurt är fan en sjukt underskattad produkt, vill jag påstå. Det är så fantastisk gott! Det behöver inte ens smaka något, bara helt naturell yoghurt - I LÖV! Fram till söndag är jag nu home alone, men kommer väl inte vara så mycket home ändå. Midsommarfirande i skogen imorgon, hem och tvätta en sväng på lördag och sedan ut till en annan skog där min bästis bor. Mys, pys och åter mys!
 
På måndag börjar jag jobbaaaaaaa. Som fan ska jag jobba. På Björkbacken är det typ mellan 16-23 och sedan har jag några dagar i Bullerbyn OCKSÅ, fast på förmiddagen dårå. Fett najs med cash på det. Och trött tjej. Men det får det vara värt! Nu måste jag sluta babbla. HEJ DÅ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0