Rastade min kropp och knopp ändå

Efter att jag suttit här och göttat mig ett tag blev jag så trött att jag var tvungen att gå ut och röra på mig. Regnet hade slutat, så jag tog en lindrig promenad i den friska kvällsluften. Mitt huvudmål var biblioteket, för att skriva ut min tågbiljett, eftersom att det i detta omoderna Vimmerby inte finns någon SJ-automat och kontoret inte är öppet klockan 05:55. Åter till promenaden, biblioteket var stängt. Så jag gick istället till mina farföräldrar, skrev ut papperna och blev matad med rabarberpaj. Sedan spatserade jag fisandes hem igen, blev lite fräsch och fortsatte chillandet. Jag kan verkligen bli så himla mycket piggare av att bara gå en kort men snabb promenad, min hjärna vaknar direkt. Och jag TÄNKER ju så mycket bättre när jag går eller springer. Kan tänka på allt och inget och det är otroligt välbehövligt ibland, speciellt i min överarbetande hjärna. Tänker för övrigt också väldigt bra precis innan jag somnar, ni vet när man halvsover lite sådär. Just då kan jag komma på så jävla bra saker, som jag nästan aldrig tänker på annars.


Återstående av kvällens sysslor är: göra matsäck, packa klart, lääääääsa, sooooova. Sedan drar jag till OSLO! Har verkligen inte varit i min favoritstad på ett halvår, sjukt. Har tidsinställt ett par inlägg till helgen.. Åter måndag eftermiddag och då ska jag hångla upp min kille innan vi ska festa i val igen. Tjoho!

Kommentarer
Postat av: Bell-Eve

Haha, härligt med promenad och rabarberpaj! Javisst tänker man bättre bara man rör sig lite, och jag har också en hjärna full av allt möjligt så jag borde röra mig oftare. Då kanske det skulle bli någon ordning på allt där inne!

2012-06-08 @ 13:06:43
URL: http://belleve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0