En bra dag

Den här dagen har varit helt fantastiskt egentligen, men det insåg jag inte förrän jag tänkte efter och jämförde med början av veckan. Det är helt otroligt vilken skillnad det kan vara från dag till dag. Igår var ingen värdelös dag och inte måndag eller tisdag heller. Men det har varit jobbig rent mentalt och flera gånger har jag bara velat lägga mig ner och gråta. Situationerna har inte riktigt tillåtit det då, vilket gör det hela ännu jobbigare.

I tisdags jobbade jag inte i Bullerbyn, utan på ett annat ställe där jag är ibland. Det är helt okej, men vissa dagar kan det vara riktigt jobbigt på grund av både barn och personal. Till exempel blev jag både spottad på och slagen av ett barn i tisdags. Jag tar inte åt mig personligen, men jag blir så fruktansvärt arg och jag vet inte vad jag ska göra med all ilska! Det här var nästan det första som hände den arbetsdagen och resten av dagen var jag på gränsen till kollaps hela tiden. Igår var jag ledig, men istället hade jag plugg-ångest från det att jag vaknade tills jag somnade. Försökte verkligen läsa, men det gick inte. Trodde att jag skulle blir lite mer avslappnad av matchen, men den gjorde det bara ännu värre. Mental kollaps igen. 90 minuter av frustration. Påfrestande.

Men så idag, denna underbara torsdag, kom vändpunkten! Vaknade som vanligt upp bredvid en söt kille, kom till jobbet och möttes av kramar och leenden. När jag kom hem läste jag lite psykologi, men ingen ångest idag. Det får gå som det går på tisdag, då jag planerar att göra tentan. Och så har jag tränat ikväll, och det var så himla kul! Något så enkelt som ett Friskis & Svettis-pass med tjejer, tanter, killar och gubbar som är glada och peppade hela tiden. Senare ska jag väl avsluta denna dag med att krama den där söta killen och sedan somna till hans andetag. (oj vad fjolligt det lät, men ja, jag älskar att kramas och ja, han andas och somnar alltid först)

Mellan en bra dag som fylls av små, små bra saker som gör allt jättebra och en dålig dag som fylls med små, små dåliga saker som gör allt jättedåligt, är det väldigt stor kontrast! Men vilken tur att det är det, så att man känner att det är en bra dag. Annars hade idag bara varit en vanlig dag bland alla andra dagar.


Kommentarer
Postat av: Cicci

Linnea, du har alltid sagt att jag är starkt. Glöm inte att du är så jävla stark du också! :D allt kommer att ordna sig och jag lovar att tentan kommer gå kanon. Vi drar iväg nu i helgen ju, men efter det och din tenta är det dags för träff?! :D

2012-05-25 @ 08:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0