Öm i stjärten

 
Ovan ser ni min kära cykel. Den har gjort mig förbannad ett antal mornar, då kedjan har både hoppat ur och gått av, men nu börjar jag förstå den lite bättre och vi är bästisar. En fin hjälm har jag också skaffat mig, så att jag överlever eventuella olyckor.
 
Apropå olyckor, så råkade jag och Liza ut för en mini-krock idag med bilen. Sjävla olyckan var det inte så mycket problem med, men det blev massa missförstånd med polisen och de kunde inte se i papperna att bilen var försäkrad. Så för ett litet ögonblick hade de tänkt ta bilen och sätta mig i häkte tills vi kunde bevisa försäkringen och betala en jävla massa pengar. Tror jag. Allt var så himla rörigt och jag var allmänt uppstressad, men det löste sig till slut i alla fall. Och jag sitter alltså INTE i häkte :)))))))))
 
Nu har vi precis kommit hem efter en liten tur på Deas SCOOTER, som är vår nya familjemedlem sedan igår. Jag har aldrig befunnit mig på något sådant fordon innan, så jag tycker fortfarande att det är lite läskigt. Men kul. Blir så himla öm i röva av allt detta åkande och cyklande bara. I skrivande stund sitter jag på en stentrappa och plågas. Jag ska därför förflytta min smärtande bakdel till den mjuka soffan istället. Imorgon är det FREDAG. Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0