Bra filmer jag sett på sistone


Jack Reacher. Spännande, kul och allmänt bra. Tom Cruise i huvudrollen och jag tror han har producerat den också?


Oblivion. Ashäftigt film som utspelar sig år 2077, även där Cruisan som cool aktionhjälte. Blev lite fascinerad över hur många filmer man orkar göra och producera egentligen, när man är 51(!!) år. Fräsig gubbe, alltså. Och overkligt fräsch för sin ålder. Måste ju ha gjort lyft i fejat eller??


The Avengers. Superdupermycket effekter som ibland kan bli lite för mycket enligt mig, men i den här filmen var det faktiskt mest bra och kul. Sjukt bra superhjältefilm som samtidigt var lite som en komedi! Jag bara älskar Robert Downey Jr. och allt han gör sedan jag såg Sherlock Holmes-filmerna.
 

Sinister. Jag blev helt plötsligt sugen på att se skräck, gör det för sällan. Sinister var bra, spännande hela tiden, men blev lite besviken på slutet. Kändes som att den inte riktigt nådde toppen som det hela tiden byggdes upp emot. Men jag drömde läskiga drömmar om den samma natt i alla fall, så den gjorde sitt.

The perks of being a wallflower. Så himla fin och bra! Älskar den. Först kändes det bara som en vanlig High School-film, men det vände helt och blev så sjukt bra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0