Haaaj, maj näjm iss Linja änd ajm cålling fråm Si Äl Äj

Jahopp.. Nytt jobb igen alltså och en himla massa nya saker att lära och ta in i det lilla huvudet. Förra veckan var det mest träning för mig, men nu har jag kommit igång med att ringa ordentligt. Jag ringer alltså till personer i England som har köpt timeshare, och försöker sälja våra tjänster för att ta dem ur denna skit. Det är ganska svårt, ganska kul och ganska jobbigt, men också ganska tillfälligt och jag får se hur länge jag ska jobba där och vad som händer sedan. Och ja, jag uttalar mitt namn Linja, för det finns ingen människa utanför Skandinavien som kan säga eller ens fattar namnet Linnea.
 
Lite kuliga saker på detta jobb som kan förgylla en långtråkig dag:
  • En person som har en telefonsvarare som låter precis som Buzz Lightyear i Toy Story. Den här människan svarar aldrig i sin himla telefon, men jag älskar att ringa honom ändå för svararen är så kul!
  • Mutti. Ett efternamn som någon i heter och det tyckte jag var roligt.
  • Dick. Detta namn är ju så himla kul på engelska och jag kunde inte ens förmå mig att säga "hi, is this mr Dick?" när jag ringde.
  • Varje gång (och det är ganska ofta) jag ringer någon som heter Jones i efternamn, får jag den här låten på hjärnan, vilket jag tydligen tycker är askul.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0