Gran Canaria runt

Idag behövde jag inte komma till jobbet, för min närmsta chef var ledig. Då passade jag på att umgås med familjen Svensson och idag skulle de åka på buss-tur runt hela ön. Superkul, tyckte jag eftersom jag inte hunnit se så mycket mer än Maspalomas. Vi åkte 25 mil totalt och stannade på några ställen och åt och så. Jag satt och smålog nästan hela tiden, för det var så otroligt vackert överallt! På västra sidan av ön är det mest berg och när vi skulle ta oss över de allra högsta var vi uppe på 850 meters höjd och vi åkte på en väg med 360 kurvor.
 
Lite så här underbart fint var det.
 


Det syns bättre i verkligheten, men längst bort ser man vulkanen på Teneriffa. Tar bara en timme med båt till den ön, så dit ska jag dra med min man någon helg!


Krokiga vägar och en tants solskärm genom bussen.

 

ÅH! Det var en så himla fin och bra dag. Igår kväll åkte vi gokart förresten, första gången i mitt liv! Det var asläskigt men kul. Imorgon ska jag till jobbet igen och på kvällen ska vi ut och äta mexikanskt. Mumma!

Kommentarer
Postat av: Anna

ser härligt ut! :)

2013-02-02 @ 13:12:13
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0