16 mars

Igår var det alltså Deas födelsedag och vilken fin dag, kväll, natt och till slut morgon det blev! Det var den första av hans födelsedagar som vi har kunnat fira tillsammans. För tre år sedan var Dea i USA, jag i Vimmerby. För två år sedan var jag i Oslo, han i Vimmerby. Förra året var jag i Brasilien, han i Vimmerby. Men igår, den 16 mars 2013, var vi i samma land, stad och hem. Lite så här hade vi det:
 

Min pimp i sin nya mowonwock


Firade även med cheesecake


Middagen blev inte riktigt där vi hade tänkt, men vi hittade en mysig indonesisk restaurang till slut och åt 17 olika små rätter. Supergott! Men mitt undermedvetna ville tydligen ha mer spänning än så och jag råkade äta lite jordnötssås (tål INTE jordnötter). Halsen svullnade lite grand och Dea fick direkt dödsångest å mina vägnar. Jag var ganska lugn och det gick över ganska fort.


När dramatiken lagt sig och mannen återfått vanlig puls, åt jag färdigt och drack sedan någon slags Bali-drink. Så himla god!


Sedan var vi hemma en sväng innan vi gick ut igen, spelade biljard, drack öl och roade oss.


Det blev vääääldigt sent, så idag är vi ganska så halvdöda. Men det var en fruktansvärt rolig kväll! Idag ligger vi mest i soffan och jäser, ser på film och så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0