Det här med feminism

 
Det har ju varit väldigt mycket prat, skriv och ståhej om feminism, kvinnohat, näthat och sånt den senaste tiden. Jag tycker som så många andra att det är vidrigt, frustrerande och på något vis overkligt. Det känns så sjukt att det är år 2013 och det fortfarande finns så mycket män(niskor) som ser NER på kvinnor och behandlar oss som skit. Samtidigt som jag går runt och tänker på detta, läser viktiga texter och mår lite dåligt över det, så jag har verkligen INGEN aning om vad fan man ska göra åt det? Det känns så hopplöst på något vis. Vi lever ju i en så fruktansvärt modern värld, men så är den på vissa ställen så jävla omodern. Det enda jag tror hjälper är väl att fortsätta prata, skriva och föra ståhej om det. Att få folk att förstå att det faktiskt behövs något som heter feminism, ända tills det faktiskt blir SKILLNAD och säkert efter det också.
 
Man behöver inte sluta raka armhålorna, gå i bar överkropp och demonstrera eller skriva viktiga debattartiklar för att vara feminist, men jag tycker i alla fall att man ska ta åt sig av det man hör och ser, skapa sin uppfattning och åsikt och sedan göra det lilla man kan.
 
Till exempel kan man fråga sig om man tycker att alla människor är lika mycket värda och borde behandlas därefter? Ja? Dåså. Så enkelt är det.

Så här känner jag och jag hoppas att det inte blev allt för flummigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0