En lista

 
1. Hur gammal är du?
21 och ett halvt faktiskt.

2. Hur gammal känner du dig?
Som 21 och ett halvt, tror jag. Oftast. Som 10 när jag mår dåligt och bara vill gråta i mammas famn och som 40 när jag måste ta stora och viktiga beslut.

3. Vad har du gjort i dag?
Samma som alla andra dagar denna vecka; spelat kort på jobbet, ätit middag, sett på tv. Börjar bli stressad över att jag måste packa och fixa massa, så har tagit första steget och tvättat lite i alla fall.

4. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
ALLA! Jag älskar ju årstider och uppskattar faktiskt alla. Men sommaren kommer nog alltid att vara lite lite bättre.
 

5. Är du besatt av någonting?
Att äta. Att träna. Alkohol säger Dea, men det håller jag inte med om.... Sedan är jag nog besatt av att försäkra mig om att jag kommer hinna göra allt som jag vill innan jag dör. Har ju kanske bara 60 år kvar, så känns stressigt ibland...

6. Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig?
Drömmer nog innerst inne om att bli känd och berömd för något, en vacker dag. Men det kanske alla gör?
Har haft eksem hela jävla livet och kommer nog alltid ha.
Har två magiska hål i mina axlar. Syns lite dåligt på denna fantastiska bild, dock.. (I bakgrunden kan man även se hur min lilla sambo har gett upp och somnat på soffan...)
 


7. Hur vill du tillbringa din pension?
RESA! Och förutom det bara vara gammal och trälig, göra allt långsamt och läsa en massa.

8. Har du någon gång brutit ett ben?
Nej. Skulle ju vara lite spännande, dock..

9. Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Eslöv, Farsund, Kisa, Vimmerby och Stockholm. På samma gång.

10. Vad är du på för humör just nu?
Gott! Har sett massa Breaking Bad ikväll och det är superspännande. Men börjar bli lite trött och ser fram emot att sova... Och är undermedvetet lite stressad, men det undviker jag att tänka på :))))))

11. Vilket är ditt favoritgodis?
All choklad (fast inte med nötter, då dör jag), popcorn, häxvrål.
 

12. Vilken är din favoritaffär?
Just här och nu Pull and Bear, Bershka och Stradivarius. I Sverige mest Monki och Weekday.

13. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Både och, fast inget av det, typ. Är väldigt morgontrött, men också kvällstrött, älskar att sova, men tycker det tar för mycket tid av dygnet.

14. Har du blivit sydd någon gång?
Ja, i gommen. Hade länge haft någon slags hudflik som hängde där och på högstadiet tycket någon läkare att man skulle skära bort den. Sedan fick jag två små stygn och tvingades äta soppa i flera dagar.

15. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
Gick väl i femman? Spelade fotboll på varenda rast, varenda fritid och varenda lov. Var bästis med Jennie Agebjörn och bodde med hela min familj i ett blått radhus. Ganska bekymmersfritt.
 
16. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
 Jag kan bli så himla glad av de enklaste tjänsterna, så jag tycker folk gör fina saker för mig jämt. Speciellt min kille som är sitt allra snällaste, när jag behöver det som mest.



17. Är du blyg?
Nej, jag tycker nog inte det. Var länge väldigt osäker i nya sammanhang, men det blir bättre och bättre.

18. Vad heter du i andra namn?
Gunborg, efter min fina mormor som jag aldrig fick träffa.

19. Vill du gifta dig?
JA! Vara skitsnygg en hel dag, fira den fantastiska kärleken som jag förhoppningsvis alltid kommer känna, ha en skitstor fest med alla jag känner och äta massa god mat.

20. Har du, eller har haft, något smeknamn?
I samband med min fotbollskarriär kallades jag ofta Lelle (hatar det), mamma och några släktingar kallar mig Nea (hatar det), annars är det nog mest Linnea som gäller, vilket jag gillar bäst.

Kommentarer
Postat av: Jullan | Vardag & träning på västkusten

Snygga byxor jag hade där du ;-)

På tal om favorit butiker, så mååååste vi besöka stradivarius (stavning?) när jag kommer på besök. Ser ut att finnas MYCKET fint där :-)

Svar: DET ska vi absolut göra! :)
lells

2013-05-30 @ 22:02:22
URL: http://www.jullan.finnen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0