Varför haaaaaaar Sverige ingen kultuuuuuuuur??

Igår kväll var vi alltså i El Tablero, som är en stad lite ovanför Maspalomas, där det nästan bara bor kanarier. Varje år är det tydligen någon fest, Romeria, som går runt i flera olika städer och på alla öar, tror jag. Det var i alla fall så himla kul att se och så långt ifrån den svenska kulturen att jag var i chock den första timmen. Det var så härligt! Samtidigt är det lite synd att man ska behöva vara så långt hemifrån för att få uppleva något liknande. Ibland känns det som att Sverige inte har någon kultur alls, vi har absolut inget ens i närheten av den här typen av traditioner...
 
Vi kom ju dit ganska sent och hade tyvärr inte möjlighet att vara med på allt, eftersom att vi var lite sent ute och eftersom att jag var sjuk. Man är ett gäng som har en liten vagn påkopplad på en liten traktor eller något, där några styr med mat och dricka och allt. På eftermiddagen åker alla vagnar i någon slags parad och sedan är det fest resten av kvällen. Om några veckor ska det vara i en annan stad som heter San Fernando, och då ska vi förhoppningsvis vara med till 100% - ska bli så jävla kul!
 
Jag hade tyvärr bara min telefon med dåligt batteri igår, men två små bilder blev det i alla fall.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0