Vegetariskt

Jag försöker äta mer och mer vegetariskt, inte för att jag är speciellt mycket djurvän, utan mer miljövän. Ibland har jag inte något köttigt tillgängligt, och då blir det ju automatiskt vegetariskt, typ när jag slänger ihop soppa, sallad eller pasta med stekta grönsaker. Tycker faktiskt att alla borde ha i alla fall en eller två dagar i veckan då man äter vegetariskt. Om man tycker det är bra. Men det borde man tycka.

Idag gjorde jag en annan god veggo-grej, i brist på djur. Det är ju faktiskt väldigt ENKELT och GOTT med veggo-mat. Ytterligare en bra anledning, alltså.

Man kan till exempel steka en massa saker som man gillar, typ morot, tomat, champinjon, majs, bönor.
 
Sen kan man till exempel hälla i en massa krossade tomater och krydda med sånt man tycker om, typ peppar, chili, basilika.
 
Och så kan man lägga det på till exempel ett tortillabröd och äta med lite cream fraiche och så blir det nam nam nam.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0