Roque Nublo och Teror


Igår hyrde vi bil och åkte på utflykt till bergen.


Första stoppet var Roque Nublo.


Det är två stora stenar som är på ett väldigt högt berg, 1800 meter upp tror jag.


Därifrån såg man åt alla håll på ön. Åt väst ser man nästan alltid Teneriffa och igår var det helt klart så man såg heeeela ön. 


Någon klättrade på "stenen"!!!!!!!


Tadaaaaaaaaa!


När jag liksom trodde att jag hade sett allt det fina och alla möjliga naturer på den här ön så blir det bara ännu finare. 


Sedan åkte vi till Teror, en liten by längre upp som var jättemysig.


Där finns en gammal gammal kyrka som var väldigt fin.


Och små mysiga gator med färgglada hus.


Och ett diskotek?


Vi strosade där en stund innan vi åt tapas och drack lite öl. Sedan åkte vi och shoppade sportkläder och en stor ryggsäck, och sen hem och hade fest då. Det ska jag visa bilder på sen. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulla-Karin Ericsson

Vilka fina bilder du tagit. Ska bli roligt att träffa er snart.
Njut ordentligt av de sista dagarna på ön. Hälsa Dea.

2014-05-03 @ 17:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0