Det mindre trevliga på resan



Alltså, jag vet inte ens riktigt vad jag ska säga om besöket på Auschwitz. Det var en sån sjuk upplevelse och något som verkligen alla borde vara med om. Där gick vi liksom runt som helt vanliga, lyckliga, fria människor, på mark och i byggnader där flera miljoner människor lidit, slavarbetat, plågats, dödats, gasats och gud vet vad. Usch. Den dagen har verkligen suttit kvar i mig länge och det var en himla massa känslor, tankar och intryck att bearbeta. Så, ja... Åk dit. Typ. 
 

Kommentarer
Postat av: Felicia

Vi var ju där i trean på gymnasiet och jag håller med dig. Vidrigt, men viktigt att besöka.

2015-03-23 @ 12:13:30
URL: http://feliciasara.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0