Äta bör man, annars dör man

De senaste veckorna har jag kämpat mot en extrem lust för att äta hela tiden. Mest onyttiga saker. Mycket glass. Mina tankar går hela tiden "ska jag njuta av livet" eller "ska jag tänka på vad jag stoppar i mig" och oftast slutar det med att jag tänker "det är sommar och så ska man äta glass". Jag får också ofta lite dåligt samvete efteråt, eftersom att jag alltid brukar tänka ganska mycket på att äta bra. Så jag försöker kompensera det med att springa så fort jag får tid och äta mycket sallad.
 
Och nu när jag tänker efter så känns det faktiskt som att jag kan vara värd att ha ett par månader "ledigt" från nyttighets-hets (det blev ett konstigt ord) och faktiskt äta det jag är sugen på precis när jag vill. I alla fall så länge jag fortfarande är sugen på att träna typ hela tiden. Men absolut senast sista augusti - då får det vara nog! Då ska jag bli den gamla vanliga Linnea igen, som äter mörk choklad på fredagar och naturgodis på lördagar. Trivs nog egentligen allra bäst som henne.
 
Just nu ligger jag och snaskar på lite godis som jag fick av mamma. HON FLYTTADE IDAG! Min kära, älskade, bästa mamma flyttade till Kristiansand, Norge. Jag är en mycket stolt och tacksam dotter. <33333333333
 
Nu ska jag borsta tänderna superhårt och sedan sova så sött. Imorgon ska jag springa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0