Då har man fått borrelia då rå... eller?

I somras när jag var i Sverige fick jag en fästing på låret och sedan dess har det varit rött runt omkring, till och från, hela tiden. Jag har googlat massa och har absolut inga symptom på någonting, förutom trötthet kanske.. Därför har jag dragit mig för att kolla upp det, men nu fick jag (och Dea (och mamma)) lite granna nog och IDAG var dagen jag gick till sjukhuset.
 
"Det kan vara borrelia" sa läkaren, skrev lite på ett papper, gav mig ett recept på antibiotika och sedan fick jag en spruta på skinkan. Och svimmade. Hade dödsångestpanik i cirka två sekunder, sedan lugnade cirka fem sköterskor ner mig och sa att det var en normal reaktion. Vet inte ens vad det var för spruta jag fick?

Nu mår jag bra i alla fall och blir väl antagligen av med borrelian, om jag nu har det. Typiskt Spanien att chansa lite..

 
Det här med sjukhuset tog ju typ halva dagen, så sedan blev det inte så mycket mer gjort på denna lediga dag. Kom på att det var aslänge sedan vi åt en fin köttbit, så hade entrecot och sallad med lite bönor (som också var för länge sedan?) till middag. Najs dag!
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hallå där, hoppas du har det bra! :)

Det är så typiskt Spanien så fort det är något så får man en spruta i rumpan och efter det blir man bra typ direkt. Det är ofta kortison de trycker in haha ;)

Hoppas det blir bättre :)

2013-11-14 @ 22:30:09
URL: http://sofiareserrunt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0