Paris je t'aime

I skrivande stund ligger jag i soffan med datorn i knät, på tv:n är det Robins där Pär Andersson är gäst - så sjukt rolig kille! Robin Paulson med för den delen. Men snart är det slut och då tänkte jag byta till femman och Baksmällan. Vilken humordag det blev! Imorgon ska jag gå upp i skaplig tid och äta havregrynsgröt till frukost, för sedan är det fotbollsmatch.

I mars var jag och min bästa vän Paulina på en liten resa i tre veckor, och jag tänkte lägga upp lite bilder från den fina upplevelsen. Vi började i Paris, där även hennes pojkvän Jocke var med. Det var första gången i Paris för oss alla, och gud så himla värt det var! Det kändes som att gå runt i en historiebok, fylld med gamla, fina, pampiga byggnader. Jag gillade Paris, mest för att det räckte med att bara strosa runt och njuta av hur fint allt är, och skulle gärna åka dit igen på sommaren när allt är grönt. Under våra fyra dagar var det mest grått, men väldigt mysigt ändå.


Sacre Coeur var väldigt stort, fint och.. gammalt.

Triumfbågen likaså (hela Paris var väl egentligen stort, fint och gammalt).

Mitt resesällskap.

Notre Dame, som var så himla häftigt!


En dag tillbringade vi på Disneyland, vilket var som en liten nostalgitripp tillbaka till barndomen.


Utsikten från Eiffeltornet - älskar såna här gamla kvarter!

Versailles och gud så vackert det var! Och stort...

Mona Lisa på Louvren.

Louvren var faktiskt också väldigt kul att se, det fanns ju så sjukt mycket tavlor. Men efter ett tag var det så mycket folk där inne att man knappt kunde andas längre, men fint var det!

Efter fem nätter i Paris flög Paulina och jag vidare till Brasilien där vi var i 16 dagar, för att vara exakt. De bilderna lägger jag upp en annan dag, jobbigt segt internet här ikväll.

Lateeeer!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0