Svennedagen nummer 1

 
Idag har jag och min livskamrat levt upp till vår nationalitet till cirka 200%. Vi vaknade lördagsglada klockan 9:15 och lyssnade på P3 medan vi åt frukost med mera. Sedan styrde vi firmalastbilen mot Telde och IKEA, där vi köpte olika förnödenheter och spenderade lagom mycket pengar. Efter att vi installerat allt här hemma, insåg vi att jag som nerpackningsansvarig GLÖMT att packa ner en ljuslykta (som jag var mest nöjd över) och fyra assietter. Jag vet inte riktigt var de (eller mitt huvud) var, men jag skyller på kassörskan som hade noll koll! Vi fick också med oss lite vinglögg, pepparkaksdeg och annat gött.
 
Kanske de allra roligaste (och dyraste) sakerna vi köpte var en UGN och en KABEL. Detta innebär att vi kan göra till exempel lasagne och moussaka och att vi kan se på till exempel SVT Play på vår stora TV.
 
Därför sitter vi nu och är mätta på tacos (vi värmde bröden i ugnen) och ser på Skavlan. Denna lördag har vi varit ungefär så svenska som vi kan. Imorgon kommer vi nog vara lite bakfulla, ta det lite lugnt, fira första advent och kanske baka något. BRA HELG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0