Tengo dolor en mi cabeza

 
Idag hade jag noll inspiration och noll ork att gå och handla, så middagen blev helt enkelt det jag tyckte verkade godast i mitt hem för tillfället. Det resulterade i tortellini med stekt majs och zuccini. Eller squash? Har aldrig fattat om det är någon skillnad på zuccini och squash? Gott är det i alla fall, så skitsamma vad det heter. Nej förresten, det är inte skitsamma, jag . Googlade och nu vet jag att squash är en växt från pumpasläktet och att zucchini (som det tydligen stavas) är ett annat namn på sommarsquash.
 
(OBS! En kvart senare) Den italienske grannen kom precis in och frågade hur det var med mig och när jag sa att jag hade ont i huvudet ville han absolut ta hand om mig. Han satte mig i hans soffa, gav mig en tablett (och två extra starka i nödfall), en tårtbit, vatten och klappade mig på huvudet. Detta uppskattar jag väldigt mycket, eftersom att vi varken har värktabletter eller tårta hemma. Huvudvärken beror förresten på en väldigt lång och högljudd arbetsdag, då barnen var lediga från skolan och vi har vistats i ett, i förhållande till deras ljudvolym, extremt litet hus. Nu sitter jag här och låter Tallest Man On Earth smeka mina trumhinnor med sin ljuva stämma. Imorgon är det fredag (REDAN!) och då ska jag nog gå på fest!
 
Och om exakt två veckor är jag i Eslöv hos mina allra bästa vänner, för att dagen efter samåka med dem till Vimmerby. Två veckor!
 

Kommentarer
Postat av: charlottenpotten

Jag vill också ha en sån granne!
Fast, du är verkligen värd det med.

Svar: flytta hit! åh tack, lottis<3
Linnea

2012-12-07 @ 08:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0