Grattis Sverige!

Jahopp, nationaldag it is. Någon skillnad i min vardag? Nej. Kanske beror på att jag bor i en liten håla (vet inte hur fett det är i huvudstaden idag?), men annars skulle jag gärna ha det som i Norge på nationaldagen. Alla super skallen av sig dagen innan och på den stora dagen är halva landet inne i byn och firar. Skönt att vara ledig är det ju i alla fall, men såklart så måste min man jobba och det blir som en vanlig dag för mig ändå.

Hittills har jag stääääädat. Kommer inte ens ihåg när det blev städat i den här lägenheten sist, jag har inte orkat och Dea har inte haft tid. Men idag tog skiten över, orkar inte gå runt i damm och smuts längre. Så nu är det finfint! Nu ska jag ta en omväg och springa ut till farmor och farfars stuga i Nossen, där det bjuds på korv.

Firandet av min fader igår vad väldigt trevligt, för övrig. Massa god mat, gott vin och fin släkt.

Gotta run!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0