Man måste väl fortfarande göra bra musik?



Alltså jag vet egentligen inte riktigt vad jag ska tycka om Rysslands vinnande bidrag till Eurovision. Visst, det är lite charmigt med gamla, söta tanter som står och sjunger en halvpopig låt. Kul grej, liksom. Men det jag inte förstår är varför de är så hyllade och favorittippade? Varför säger folk att de kommer vinna? Bara för att man har ett roligt bidrag som folk verkar gilla, så tycker inte jag att man ska vinna hela Eurovision.

Jag tycker fortfarande att man måste kunna göra bra musik och sjunga fint. För seriöst, den här låten är inte bra och tanterna kan inte sjunga. Då känns det bra mycket mer troligt att Loreen vinner, som har en av Sveriges fetaste röster. Och det säger jag inte bara för att jag är svensk, utan jag är ganska övertygad om att det finns andra bidrag i tävlingen som faktiskt kan sjunga.

Men som sagt. All heder till de coola tanterna, astufft att vara med, men jag tror inte att ni kommer vinna! Jag hoppas inte det heller, för det är inte speciellt rättvist. Om nu tävlingen fortfarande går ut på att göra en bra låt?


Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha, ja fast bilden är lite vilseledande :P Den var kanske 2 decimeter lång och ungefär lika tjock som ett lillfinger, men min mamma sa att dom små var dom som var giftigast. Lite creepy :P



Om den låten vinner så är det nog dags att börja tvivla på mänskligheten..

2012-05-23 @ 21:06:25
URL: http://pictureofmind.blogg.se/
Postat av: Julia

Hoppas VERKLIGEN INTE dom vinner... Tyvärr är de Henri's favorit också, han tycker dom är "balla", de gör iiiiiinte jag! ;-)

2012-05-23 @ 22:12:51
URL: http://Jullan.finnen.se
Postat av: Cicci

Hahaha, ja, de är väl inte mina superidoler heller, hörde dessutom att en av tanterna var för gammal så hon kunde inte resa med till Baku, så då drogs medelåldern ner till 69 år ;)

2012-05-24 @ 07:43:51
Postat av: Melissa - Den brutala sanningen

Kikar in och hoppas du haft en trevlig torsdag. Sommaren verkar ju vara på de flesta ställen så hoppas du fått njuta lite av den

2012-05-24 @ 13:34:52
URL: http://lavali.blogg.se/
Postat av: Mathea

Jag håller helt med dig här!

2012-05-29 @ 14:50:47
URL: http://lejonhuvud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0