Ordning och reda, pengar på freda'

Jag hamnade aldrig i något iskallt, glittrande hav igår, utan kom inte längre än till Vimarvallen. Trots att jag blev aspepp på match när jag kom dit var jag värdelös och det var tråkigt. Vet inte riktigt vad jag ska göra med fotbollen just nu, känns inte så himla roligt faktiskt? Idag har jag jobbat i Bullerbyn igen och njutit av det fortsatta underbart fantastiska vädret. Blir helt lyrisk varje gång jag inser att det är sommarvärme! Det är helt sjukt. Kändes som att det var en meter snö förra månaden. Som sagt. Tiden. Går. Fort.

Idag är det torsdag, vilket betyder att jag precis mättat magen med ärtsoppa. Enligt min konservativa sambo (gud vad töntigt det låter att säga sambo, känns som att vi bara leker, har inte vant mig vid att det är på riktigt) ska man nämligen äta soppa varje torsdag - helst ärtsoppa. Denna vecka passade det extra bra, då ingen av oss hade råd att handla något annat förrän på fredag. Noll pengar på kontot. Men IMORGON, hörrni! DÅ får jag lön och CSN-bidrag och kommer för första gången sedan i mars känna att jag har pengar. Skönt!

Imorgon är det fredag och då tänkte vi fira löningen och unna oss en middag på Köket (får buffé gratis om man köper ett glas öl eller vin - himla lyxigt). På lördag morgon far mamsen och jag mot Omberg (OCH TAR MED OSS SOLEN - det begär jag!!!!!!), där vi ska vandra en liten sväng, äta middag, dricka vin och mysa till en max och lite till. Längtar! Hotellfrukost på söndag och sedan ska vi stanna i Linköping och jag ska shoppa lite (måste hålla mig till lite, så att inte pengarna tar slut direkt) för första gången since-god-knows-when.

Oj, vad himla massa parenteser det blev idag då. Och ingen bild. Eller? Slänger upp en för skojs skull.


En blöt festivalpuss var det jag kunde hitta, för orkar inte resa mig och sätta i hårddisken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0