Världens finaste helg med finaste mamman

Åh vad vi kan ha det bra tillsammans, jag och min mamma. Åkte till Omberg i lördags, där vi hade lyckats boka in oss på världens finaste hotell och vädret var ju också världens finaste. Gick cirka 6 kilometer bland den östgötska, gröna, mysiga skogen. Åt goda mackor med BRIE, glassade med glass och så vidare. Turen slutar med att man stånkar sig upp på Hjässan och herre vilken fin utsikt det var där då! Låg där uppe och andades och lyssnade på fågelkvitter en stund innan vi gick ner till hotellet igen. Tog ytterligare en lur (trötta kvinnor!) innan vi började smutta på öl och vin. I denna underbara vistelse ingick även en underbar middag, som innehöll för-förrätt, förrätt, huvudrätt, efterrätt OCH kakor till kaffet. Sinnessjukt gott! Satt i tre timmar och åt och pratade och sedan tog vi våra mätta och trötta kroppar upp på Hjässan IGEN, för att vi tänkte att det skulle vara fint när solen gick ner. Och det var det. Efter det somnade vi hårt på rummet och sov ända tills det var dags för underbar frukost.

Omberg, vandringsturen, hotellet, maten och allt annat var så himla bra. ÅK DIT FÖR GUDS SKULL!


Hotellet

Utsikten (såg ut så här åt vilket håll man än tittade)

Sängen <3

Började gå



Vid Ellen Keys strand


Detta möttes vi av när vi kom upp på toppen


Vättern där borta



Det var det. FINT JU!? Efter frukosten igår åkte vi till Linköping och mitt shoppar-jag var igång direkt! Vad jag är bra på att handla alltså. Det är nog en av mina bästa (ibland sämsta) egenskaper. Fick till och med avstå från vissa saker som jag bara måååste ha, fast en annan gång. Snart. Tänk om det tar slut och försvinner för all evighet liksom! Solen fortsatte att skina och vi åt sallad och glass, satt i Trädgårdsföreningen, Lotta kom förbi en stund och kramades och så träffade vi brorsan innan vi åkte hem till Vimseby igen. Där väntade en bakfull men söt pojk med underbar köttfärssås. Jag tog ett fotbad och målade naglarna och somnade göttigt i min kära säng.



Kommentarer
Postat av: Spanienfrugan

Ser ju helt underbart ut. Mys med en helg med bara mamma som sällskap!

2012-05-29 @ 12:10:14
URL: http://spanienfrugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0