Att löpa i Maspalomas

 
.. Är kanske lite mer spännande än att löpa i Vimmerby. Vi har ju spelat mycket tennis här än så länge, men ibland har jag även tagit mig en springtur, eftersom att jag älskar det så mycket. I tisdags sprang vi både jag och min man, fast på olika håll. Mest för att vi ligger på så olika nivåer när det gäller kondition, men jag tycker också att det är skönast att springa själv. Måste ha musik i öronen och inte låta något störa mina sprudlande tankar.
 
Hur som helst. På min senaste löptur upplevde jag något som man högst troligen aldrig skulle i Vimmerby och något som man oftast alltid upplever i Vimmerby. Jag såg en Hummerlimousin och jag såg samma promenerande par två gånger. Ni fattar vilket som var vilket va.
 
Det jag vill komma fram till är att det är ungefär 100% roligare att löpa här, och då tyckte jag ändå att det var kul i Vimmerby. Det är varmt, aldrig regn, aldrig blåst, det är fina utsikter, spännande gator, stränder, höga berg, mycket människor. I princip tvärt emot Sverige och mina kära hemstad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0