Mitt första bebiskräk

Idag hände det. Jag blev för första gången kräkt på av ett barn. Jag har fasat lite för att detta ska hända, då jag flera gånger om dagen handskas med en både hungrig, mätt, bajsnödig, glad och ledsen bebis. Idag satt vi i bilen och väntade på bebisens mor och syster, och jag höll henne i mitt knä och tänkte konversera lite. Det tänkte inte hon, hon var istället tyst och la, inte en pizza men kanske en soppa?, över mig. Sedan log hon. Så hur äckligt jag än luktade och hur blöt jag än blev, kunde jag inte låta bli att smittas av världens gulligaste barnaleende!
 
Det här är från en annan dag, när lilla Julia log, men ungefär så här gulligt är alltså leendet.
 
Det var det. Imorgon är det fredag och vi ska packa ur vår container, ÄNTLIGEN! Och efter det är det såklart efterlängtad helg. Jag vill i helgen shoppa, dricka vin, laga god mat, spela tennis, få massage och åka någonstans där jag inte har varit.
 
Nu börjar det duggregna lite här, så jag tänkte fly och springa in till bungalown. Har jag sagt att det har regnat i veckan?! Inte mycket, men väldigt lite :))))))))) Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0