¡Siestadrottningen!

http://picasion.com/i/1VYQY/Jag med mina hörlurar och AC-kontrollen, siestans nödvändigheter.


De senaste dagarna har sett ganska lika ut. Jag jobbar ju inte denna vecka, det har blivit en liten ofrivillig semester på grund av massa saker som löser sig snart. Jag har istället passat på att bara vara, existera och ta det så lugnt jag bara kan. Har legat på terrassen i några timmar på förmiddagen, läst och lyssnat på pods om vartannat. Framåt 15-16-tiden har det blivit alldeles för jävla varmt, så jag går in, duschar iskallt och lägger mig sedan i soffan så lättklädd som möjligt, med massa AC på och fortsätter chillandet med musik, web-tv, candy crush och så vidare.
 
Sedan när solen börjar gå ner och det blir lite svalare, då orkar jag göra något och kanske äta middag och så. Jag tror att jag håller på att utvecklas till en äkta kanarier. Nu ska jag bara börja prata och skrika väldigt högt hela tiden, köra bil som en idiot och äta sötsaker hela dagarna. Kommer kanske aldrig bli helt fulländad ändå..
 
Ikväll kommer jag dock kanske bryta mönstret, ta mig utanför gränserna och umgås med andra människor än min kille (som sitter och gör WAX-kollektion på datorn dagarna i ända). Eller så stannar jag i soffan. Får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0