Äntligen kan vi skapa liv!

Jag har ju alltid velat ha växter eller blommor eller NÅGOT som är grönt och växer. Jag har försökt med massa saker, men inte en ända gång har jag lyckats hålla något vid liv, allt bara dör ifrån mig och det är så himla tråkigt. Nu har vi försökt en gång för alla och satsat stort på chili, persilja, papayaträd och lite buskar. Än så länge växer det bra och det är så himla kul, känns som att vi uppfostrar små barn som växer och bilr stora. Jättespännande!


Den här lilla saken ska bli ett papayaträd.


Vår granne har ett sånt, som har växt i tre år.

Dea och Sonny planterar buskar, som vi hoppas ska växa fort och mysa till det lite extra på vår uteplats.
 
Det har varit så superdupermegavarmt idag, förresten och vi har badat massa i poolen, till och med ANDREAS. Nu är vi precis hemkomna från grannarna, där vi har ätit middag och snackat skit. Vi var iväg och köpte nya tennisrack idag (de vi hade har gått lite sönder pga. irritation) så imorgon ska vi spela för första gången på flera månader? Ska bli asgött.
 
Åh förresten! Apropå Andreas. Ett av grannarnas barn, Alisha, kallar Dea för morbror, för att hennes morbror heter Andreas och hon tror att det hänger ihop på nåt vis. "Mamma, varför har jag fått en till morbror?", hade hon sagt när hon hörde att Andreas hette Andreas. Haha, åh hon är så himla söt! Vårt favoritbarn just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0