Pengah pengah

 
gif creator
Här sitter jag med en liten lön i fickan. En lön på 979 euro för cirka två veckors jobb. Och ja, det är år 2013 och vi får vår lön i checkar. Spanien och speciellt Gran Canaria verkar vara några decennier efter övriga världen.
 
Jag har aldrig värderat pengar speciellt högt, jag slänger dom lite hit och dit på saker jag tycker är kul, men försöker samtidigt att alltid spara också. Jag har ju aldrig haft ett så välbetalt jobb som jag har nu, och nog heller aldrig uppskattat pengar så mycket som nu. Om jag fortsätter att sälja som jag gör nu (och förhoppningsvis blir ännu bättre) kommer jag kunna roa mig en himla massa NU och samtidigt spara till FRAMTIDEN. Det har jag aldrig haft möjlighet till innan och det känns så jävla underbart!
 
Men pengar är absolut inte allt och jag är minst lika lycklig nu som när jag har levt på studiebidrag, au pair-lön eller vikarielön! Jag har bara lite mer möjligheter...........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0