Linsen

 
När jag var hemma i Vimmerby skaffade jag mig äntligen kontaktlinser! Eller ja, jag behövde visst bara en lins i vänsterögat, där jag är halvt blind. På högerögat är brytningsfelet jättelitet, så det gör nästan ingen skillnad med lins. Jätteskönt tycker jag, för det blir både billigare och smidigare med bara en ju! 
 
Så nu kan jag äntligen ha solglasögon och samtidigt se bra, när jag till exempel kör bil eller läser i solen. Jag kan också ligga i soffan och luta huvudet på bekvämt utan att få glasögonen intryckta i hjärnan. Megabra! Idag har jag mest utnyttjat läsa-i-solen-fördelen och ligga-i-soffan-grejen.
 
För övrigt. Jag lyckades inte få ut min bakfulla sambo utanför dörren ens, så vi har sett på en massa serier och ätit göttigt. Funkar det med faktiskt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0