Idag har jag insett två saker

Ni vet när man får en sån här insikt som känns i hela kroppen, nästan krampar i hjärtat och tar tag i hela dig. Jag känner så ibland i alla fall, och idag hände det två gånger.
 
Först var det när en gubbe på jobbet började prata om läget i Afrika och att han hade läst teorier om att år 2020 så kommer 90 miljoner att vara utan mat där. NITTIO MILJONER! Då fick jag en sån här herregud-jag-måste-hjälpa-till-och-förändra-världen-känsla. För ett par år sedan bestämde jag mig för att jag någon gång skulle jobba som volontär i Afrika eller Sydamerika och nu blev jag verkligen så himla sugen på det. Jag insåg att det är DET jag ska göra. När jag har jobbat färdigt här och sparat ihop en massa pengar, så ska jag iväg och jobba som volontär.
 
Sedan fick jag en herregud-jag-måste-verkligen-lära-mig-spanska-känsla, när jag satt på jobbet och fyra stycken runt omkring mig pratade spanska med varandra. Jag förstod nästan allt, men skulle ju så gärna vilja kunna hoppa in och bara blablabalbalblabbla på jag också. Så nu har jag hittat spanska-lektions-poddar och ska lyssna och träna så ofta jag hinner.
 
Så, nu vet ni det, amigos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0