Sommartider, hej hej!

Nu är det sommartid! Även om vi knappt har haft under 20 grader hela vintern, så känns det att det börjar bli "mer" sommar. Framför allt så har det helt plötsligt blivit jättemycket varmare. Jag har inte behövt ha solkräm på flera månader (förutom i ansiktet), men i helgen har jag smörjt in nästan hela kroppen, och ändå bränt mig lite. Bara på typ en vecka, så har solen blivit starkare, vilket är både lite skönt och lite jobbigt. Nätterna är varmare också och igår tog jag steget och skippade täcket. Sover nu bara med påslakan. 1 april imorgon. Livet är fint här nere runt ekvatorn!
 
Mycket sol och chill i helgen alltså, läsa och lyssna på pod och sånt. Nu känner jag mig faktiskt utvilad och riktigt pigg på att jobba imorgon igen. Jag tror att det kan ha mycket med att göra att jag inte har druckit en enda droppe alkohol den här helgen.... Även om vi inte har gått ut och festat fram till småtimmarna varje helg, har jag alltid druckit vin eller öl till maten fredag och/eller lördag. Varje helg. Lite stört att det ska krävas en förkylning för det inte ska hända. Men nej mamma, jag är inte alkoholiserad! Men det är ju så gott och så billigt och då känns det dumt att INTE ta ett glas (eller fler) till maten (eller efter), om man är sugen.
 
Nog om det. Sol och värme alltså. Ingen sprit i helgen. Ingen söndagsångest. Pröppen jobbar IGEN, så ikväll har jag ensam avnjutit denna trevliga blandning av god mat:
 
Vad-som-fanns-i-kylskåpet-middag bestående av en majskolv (eller majsKORV som jag länge trodde att det hette), två spanska och jättegoda korvar, lite revben, två små vaktelägg och x antal pimientos. Inte alls avancerat, men väldigt gott.

Kommentarer
Postat av: Carro - trebarns mamman på Gran Canaria!

Haha visst är hon! :)

Det börjar verkligen bli varmare nu, igår drog jag på mig långa leggings och det fick jag ångra när vi var borta och gick vid marknaden i värmen haha!

2013-04-01 @ 11:44:34
URL: http://carrosungar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0