En vecka till avgång

Om exakt sju dagar har jag landat på flygplatsen i Kristiansand, Norge och mamma kommer och hämtar mig. Sedan ska jag vara i hennes lilla hus vid havet i några dagar innan vi kör hem till Vimmerby, där jag ska krama sönder resten av min familj och massa fina vänner.
 
Lite saker som jag ska köpa i Suecia:
- MARABOU! En 200-grammare av varje smak, typ
- quinoa
- BLODPUDDING! Typ 10 kilo
- mannagryn
- lösgodis
(- och så ska väl mannen ha med sig massa vidrig kaviar..)
- pass
 
Jag har kanske inte nämnt att jag försöka ta mig till Norge med ett utgånget pass (OBS säg inte till nån!). Det gick ut i april och detta märkte jag i julas, men hade noll möjlighet att förnya det då. Det kostar 200 euro att få ett provisoriskt här och det känns så jävla ovärt. Har googlat ett himla massa och kommit fram till att det är så jävla liten risk att de bryr sig om mitt pass överhuvudtaget, så jag ska vara lite badass (mest snål kanske) och ta den risken! Inte alls nervöst :))))))))))))))))))))))
 
Och innan jag lämnar Grankan borde jag ha köpt en massa presenter till fölk. Bruschan har fyllt år, mamma och pappa fyller i juni och så har jag två bästisar som också fyller år i sommar. Plus en bebis som fyller 1 och ett kusinbarn som ska födas! Hittade lite saker på marknaden igår, men har fortfarande lite kvar, som jag får stressa ihop. Till nästa år får jag nog byta familj eller hitta nya bästisar, för det börjar bli lite jobbigt att alla ska ha presenter samtidigt.
 
Om en vecka ses vi, älskade moder! Jag har ju fått turen att få en så sjukt bra mamma, som även är min bästa vän, och det är jag oändligt tacksam för. Saknar och älskar dig så himla mycket, men det vet du ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0