Snor och sommar

Min lilla (ehe..) huvudvärk gick över lagom tills jag skulle sova igår kväll, vilket ju var skönt! Anledningen till värken, har visat sig ganska tydligt idag, genom de kilona snor som har färdats ut ur min näsa :))))) KUL JU! Jag väljer dock inte att se mig själv som "förkyld" eller "sjuk", utan "bara lite snorig". Det känns lite bättre då och jag kanske till och med tar mig en kort springtur eller en lång promenad ikväll.

Jag vill också passa på att påpeka att jag är glad för er nordbors skull, nu när vår och försommar verkar ha kommit till er där uppe! Seriöst, jag blir lite avundsjuk när jag ser alla soliga och glada uppdateringar på Facebook, Instagram och bloggar. VARFÖR?! tänker ni kanske då, eftersom att jag bor på jordens mest solsäkra ställe. SÅ HÄR ligger det till; jag gillar årstider. Jag gillar vinter, höst, vår och sommar. Jag gillar allra mest övergångarna mellan årstider, när man verkligen UPPSKATTAR att "åh vad mysigt med höst", "vad härligt med snö och vinter och jul" och "ÅÅÅÅÅHHHHH vad jävla underbart med sommar/vår!". När det blir skillnad i vädret, alltså.
 
Jag kommer alltid att tycka väldigt mycket om och uppskatta årstider och skulle aldrig kunna bo i detta klimat resten av livet. Under mina åtta månader på Grankan, är de enda väderförändringarna jag kunnat uppskatta cirka en dag med regn (myspys), två dagar med storm (spännande), en helg med calima (CP-VARMT) och ja, allt däremellan, som då varit klarblå himmel och mellan 20-30 plusgrader. FÖRSTÅR ni? Bra.

Glad tjej som njuter av den ständiga sommaren..
 
 

Kommentarer
Postat av: Julia | Vardag & träning på västkusten

Shiiiiit så brun du är :-D

Svar: alltså, nej jag är inte SÅ brun. ser mer ut på bild tror jag.. :)
lells

2013-05-13 @ 02:50:34
URL: http://www.jullan.finnen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0