Sooopa a la tomataaaa


Kom hem från jobbet idag utan något middagsmaterial i kylen och allt annat i frysen. SOPPA! Tänkte jag då och slängde ihop lite allt möjligt som resulterade i en tomatsoppa. Använde bland annat den största vitlöksklyftan jag någonsin sett! Och då har jag sett en hel del alltså.. När jag skalade den upptäckte jag dock att det var två små klyftor som hade invaderat en superstor klyftas skal och liksom bosatt sig på dennes rygg. Taskigt, tänkte jag och pressade ner alla tre klyftorna i min soppa.


Hade också i gul lök, olivolja, tomater, krossade tomater, massa basilika och lite andra kryddor.

DET BLEV JÄTTEGOTT! Bästa tomatsoppan jag ätit i alla fall.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0