Sommaren har gjort mig redo för höst

 
Nu är det kanske en stund sedan sommaren tog slut, men jag har inte riktigt haft ro till att sätta mig och skriva det här inlägget, det har ju hänt så himla mycket. Det har ju varit en ganska speciell sommar för mig. Det började med att jag flyttade från Gran Canaria och från en väldigt stor trygghet, där jag hade ett litet hem och ett litet liv med min lilla Dea. Jag var ju aspepp på att göra nya saker, men samtidigt var det så himla jobbigt att lämna allt. Framför allt att flytta ifrån Dea, igen. 
 
Men guuuuuuuuuuuud vad jag har lärt mig saker på de här månaderna alltså. Och allt har varit så fruktansvärt nyttigt för mig. Bo själv, klara mig själv, göra precis det jag vill osv. Jag har haft ett svinbra jobb (där jag har lärt mig en miljard saker!), fått umgås massor med mina bästisar och helt automatiskt tagit hand väldigt mycket om min kropp. Tränat mycket, ätit bra och druckit betydligt mycket mindre öl än sista tiden på Grankan (men ändå haft kul)(och gått ner 7 kilo?!). 
 
Jag (och tiden) har sprungit och cyklat mig igenom den här sommaren, som har varit skitjobbig (mycket ångest och gråtattacker), utvecklande och verkligen, verkligen superbra för mig! Jag har tagit mig igenom allt och känner mig nu starkare både fysiskt och psykiskt än vad jag gjorde i maj. 
 
Det var min sommar, det. Nu är det höst och jag ska använda all den här styrkan till allt jobbigt som antagligen (minns knappt hur det svenska mörkret påverkar en?) kommer då!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0