Decembers

Nu är det december (årets mysigaste månad?) igen! Tiden går fort osv. Lite så här har andra mörka, kalla månader sett ut, så långt mitt bildarkiv räcker i alla fall.
 
2007 spelade man Guitar Hero på varenda fest. Sum Seven bildades under vårt första år på gymnasiet och vi hängde mest och bäst. Bakade, flummade och firade nyår tillsammans i en jättestor och fin lägenhet där min familj bodde en kortis innan mams och paps skiljde sig. December var en ganska konstig och jobbig månad detta år, jag var vilsen och ville nog mest att den skulle ta slut.

2008 var väl allt lite bättre. Har inte så mycket mer bilder än från nyårsafton som vi firade i pappas lägenhet. Fyrverkerier på torget och sedan var Paulina och jag på tre olika efterfester tills klockan sex på morgonen. Jag drack fortfarande knappt någon alkohol, och undrar ibland var den förmågan att festa nykter tog vägen?
 
2009. Under gymnasieåren hittade jag mig själv lite mer för varje år och den här decembermånaden hittade jag till och med en kille som blev kär i mig och som jag blev kär i. Det var massa snö, Monark X-spelningar och nyår hos Viktor Kallay. Det var en bra och pirrig månad med massa nya känslor.
 
2010 bodde Paulina i Barcelona och jag och Sickan åkte dit och hälsade på, såg Two Door Cinema Club, dansade och myste loss. Jag bodde i Vimmerby och vantrivdes nog ganska mycket, vikarierade runt på förskolor och så. Ville bort. Sedan firade jag nyår med Paulina och Julia i Eslöv, men hittar inga bilder därifrån? KUL var det i alla fall.
  

2011 bodde jag i Oslo och december var den sista månaden där. Peppigt och vemodigt på samma gång, det var svårt att lämna de där små sötisarna.. När jag kom till Vimmerby var det ju massa mys och fest och så. Nyårsafton i Stockholm, men hittar inga bilder därifrån heller... Fattar ingenting?

2012 bodde jag på Gran Canaria och levde livet. Minns inget speciellt från december (och har få bilder, av någon okänd anledning?), men när vi åkte hem över jul och nyår såg det ut lite så här. Kul och mys att träffa alla såklart, men mest bara jobbig stress och panik. MASSA snö<3 i några dagar, sedan slask.
 
Grundat på den stressiga veckan året innan, beslutade vi oss för att stanna på Grankan hela vintern 2013. Vi hade norsk-svensk-julmiddag någon vecka innan jul, pyntade vår lilla bungalow, firade med två veganer på julafton, festade loss, jobbade, åt på restaurang och sånt där som vi gjorde mest hela tiden. SÅ mysig månad, vill jag minnas.
 
Nu är det 2014, jag har inte sett snö på två år och jag fryser ihjäl innan det ens är minusgrader. MEN jag är SÅ pepp på en riktig svensk jävla vinter och jul och ska verkligen mysa sönder den här månaden!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0