Veglasse och fikaka


Igår hade mamma och jag megamys. När hon kom hem från jobbet gick vi först och tränade, sedan handlade vi mat och glögg och vin och sånt.


Och gjorde en vegetarisk lasagne. Mmmmmm......


Igår var en helt köttfri dag för mig. Men i onsdags på julbordet åt jag ju kött för en hel by (med lite dåligt samvete). Det blir lite så nu över jul, tänker jag. Annars äter jag så lite kött jag bara kan, vilket är nästan inget alls och köper aldrig något själv. Mår bra av det. Samtidigt så måste jag någon gång tänka yolo och äta precis vad fan jag vill. Mår bra av det också ju. Känns väl som en bra balans, tänker jag.


Efter maten drog vi på julmusiken, drack lite mer vin och glögg och började baka pepparkakor!


Hade det inte varit för den här personen, hade jag nog inte åkt till Vimmerby alls. Usch, vilken ångest jag får av den här staden nu för tiden alltså.. 

Gooooooooooott. Brände bara en plåt. Som jag hade ansvar för, såklart. 

Ända sedan vi var små, har vi på sista omgången fått konstruera vår alldeles egna kaka. Det har väl oftast blivit typ fotbollar och "L" och sånt, men i år kände jag för något mer vuxet och politiskt. Heja heja systraskapet!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0