Filmtipz



The Conjuring är nog fan en av de bästa skräckfilmerna jag har sett. Väldigt typisk historia om en familj som flyttar in i ett hus som är hemsökt, men sååååå mycket bättre gjord än alla andra. Spännande hela tiden, men blev aldrig överdrivet.
 


12 years a slave handlar om den sjuka slavtiden i USA och om Solomon som blir ifråntagen sin frihet i 12 år. Based on a true story och bara så himla hemsk och bra.



Gravity. Rymden. Älskar rymden. Sandra Bullock. Älskar Sandra Bullock. Behöver inte säga så mycket mer.. En sån där film som får mig att bli helt störd och förstå att jag är så fruktansvärt liten och obetydlig i förhållande till resten av universum. 

 
Prisoners var väldigt obehaglig, men sjukt bra och spännande exakt hela tiden. Den är typ två och en halv timme lång, vilket ofta kan bli segt, men tänkte inte ens över tiden när jag såg den. Och jag älskar Jake Gyllenhaal, alltså megabra film.
 
 
The escape plan innehåller Sylvester Stallone och Arnold Schwarzenegger. Dom ska bryta sig ut från ett fängelse som är omöjligt att bryta sig ut ifrån. Kan inte bli annat än bra.
 
Nästa på listan är Oldboy, som verkar svinbra. Men det gör ju nästan alla filmer i trailern. Fler bra tips?!??!?!??
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0