Turister på havet



Vi har varit ganska turistiga den här veckan, men det blir väl lätt så när man har semester på Gran Canaria. Helt naturligt. Jag har tjatat länge om att jag vill åka båt. Älskar att åka båt! Och så hittade vi en tur där man får se delfiner och KANSKE valar, det var inte lika vanligt. Jag älskar valar (och hajar och späckhuggare och massa annat) och delfiner är ju alltid härligt.
 
Så ja, ni kan ju tänka er hur exalterad jag var på en båt där jag fick se både delfiner och valar. Och en liten sköldpadda mitt i allt. Det var två valar, en stor mamma med sitt "lilla" barn, men dom var bara uppe i typ en sekund så fick ingen bild på dem. Men vi såg dem! Och jag blev helt rörd, för det var liksom en av mina drömmar som gick i uppfyllelse. 
 
Sedan mådde jag lite illa och folk runt omkring spydde och så, men då var vi nästan tillbaka. Efter det har dagen bestått av löptur, kvällsdopp i poolen, oxfilé till middag och nu ska vi dricka lite vin och äta lite choklad. FIN DAG. Imorgon - bergen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0