100 frågor

 
 
1. Hur gammal är du om fem år? 28! Herregud!

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Min klass <3

3. Hur lång är du? 171 cm.

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Spiderman 2.

5. Vem ringde du senast? Lotta.

6. Vem ringde dig senast? Paul.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? ”Ska bli kul. Har många kramar i lager till dig <3” från pappa.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms:ar ju mer än vad jag ringer, men tycker oftast mer om att prata i telefon.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda.

10. När såg du senast din mamma? Förra helgen ju!

11. Vilken ögonfärg har du? Grön.

12. När vaknade du i dag? 07:45.

13. Vilken är din favoritjulsång? Gul snö - Rally.

 

14. Vilken är din favoritplats? Platser som jag inte varit på innan.

15. Vilken plats föredrar du minst? Stora jävla affärer med massa jävla människor som rör sig sakta.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? I någon cool och ganska stor svensk stad, jobbar som polis, kanske har nån slags familj.

17. Vad skrämde dig om natten som barn? Kommer ihåg att jag drömde samma mardröm flera gånger, där allt var typ animerat, om en krokodil som kom in genom fönstret i mitt sovrum och bet mig i foten. Vet inte om det var speciellt skrämmande dock…

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Alltså jag tycker jag skrattar nästan hela dagarna, men i onsdags kväll skrattade (och dansade) jag verkligen så mycket att jag fick ont i huvudet.

19. Hur stor är din säng? 90 cm :(

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar. Finns det någon privatperson som har stationär nu för tiden ens?

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med.

22. Hur många kuddar har du i sängen? En :( (väldigt missnöjd med min säng tydligen)

23. Hur många landskap har du bott i? Tre! Småland, Skåne och nu Södermanland.

24. Vilka städer har du bott i? Vimmerby, Oslo, Maspalomas, Eslöv, Trosa.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? ÅH! Beror på. Men på sommaren barfota, annars skor ute och gärna raggsockar inne. 

26. Är du social? För det mesta va?

27. Vilken är din favoritglass? CHOKLAD!

28. Vilken är din favoritefterrätt? CHOKLAD!

29. Tycker du om kinamat? CHOKLAD!

30. Tycker du om kaffe? Nej. Men pappa säger att man får lära sig att dricka det på Polishögskolan.

31. Vad dricker du till frukost? Alltså, egentligen mjölk<3, men här får vi inte det, så oftast vatten, ibland juice.

32. Sover du på någon särskild sida? Höger eller vänster…

33. Kan du spela poker? Ja.

34. Tycker du om att mysa/kela? J A ! 

35. Är du en beroendemänniska? Nej va? Fast är nog beroende av träning. Och choklad. Och kärlek. Lite då kanske..

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej? 

37. Vill du ha barn? J A A !

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, spanska, norska. Och ska få lära mig teckenspråk nu i höst!

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.

 

40. Föredrar du havet eller en bassäng? HAAAAAAAAAAAAAAAAV!!!!!

41. Vad spenderar du helst pengar på? Resor!

42. Äger du dyrbara smycken? Haha nej. Max 50 kr styck typ.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Alltså, kollar verkligen nästan aldrig på tv. Om jag gör det tittar jag på Aktuellt…….

44. Kan du rulla med tungan? Ja.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Oj! Kan nog faktiskt inte välja, tycker att alla mina vänner är superroliga.

46. Sover du med gosedjur? Nej :(

47. Vad har du för ringsignal? ”Öppning” heter den tydligen.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Vet inte, mamma? Pappa?

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Min tunga?

50. Flirtar du mycket? Tror inte det? 

51. Kan du byta olja på bilen? Tror det?

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej, bara lite parkeringsböter i dumma Oslo.

53. Vilken var den senaste boken du läste? Oj, vad lite jag läser nu kom jag på! Går så mycket i perioder. Men just nu läser jag ”Mitt i livet” av Oates.

54. Läser du dagstidningen? Ja, vi har DN och SvD här på skolan och så läser jag massa på nätet.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Oj nej, det har jag nog aldrig gjort. Bara GOAL och Frida och sånt för hundra år sedan.

56. Dansar du i bilen? Vem dansar inte i bilen?

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Lyssnar alltid på P3.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Skrev ner en massa om internationell brottsofferrätt förut på juridiklektionen.

 

 

59. När var du i kyrkan senast? Måste varit i maj när gulleplutte-Elias döptes!

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Jens Haskett! Alltid slappa lektioner, men ändå lärde man sig skitmycket.

 
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Kanske fyra-fem nätter, på festival.

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Alltså, typ alla som kramar mig varje dag gör något speciellt just nu.

63. Vad lyssnar du på just nu? Get lost - Icona Pop

64. Har du varit med i tidningen? Haha ja, Vimmerby Tidning har väl nämnt mitt namn en och annan gång, under min fantastiska fotbollskarriär. 

65. Vad är det konstigaste du ätit? Piraja i Amazonas kanske.

 

66. Vem såg dig naken senast? Cleaveland, Jesus och SumSeven.

67. Vad är det för färg på din tandborste? Lila.

68. Hur imponerar man på dig? Man är cool och smart och rolig och äkta.

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Mamma, Julia eller Paulina.

70. Har du någon piercing? Nä.

71. Din största vinst? Brons i Gothia Cup 2007!

72. Civilstånd? Singel :O 

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Facebook, Aftonbladet, DN, blogg.se och Netflix.

74. Är du fåfäng? Tycker verkligen inte det.

75. Ångrar du någonting du gjort? Ångrar nog mest sånt som jag inte gjort.

 
76. Hur gammal är din pappa? 52. 

77. Vilket är ditt drömjobb? Strippa! Eller polis. Får se…

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? EH JA, bara resa över hela världen typ. Hoppa fallskärm. Ta dykarcertifikat. Segla över Atlanten. Äta hummer. Springa ett maraton. Osv.

79. Vad har du haft för husdjur? Guldfiskar och vandrande pinnar. (lite pälsallergiska i vår familj)

80. Berätta en sak som dina läsare antagligen inte vet om dig? Har träningsvärk i princip varenda muskel just nu, efter att ha gymmat, hamrat, sprungit och dansat. 

81. Svär du ofta? Ja, säkert för ofta.

82. Sverige när det är som bäst? För 50 år sedan?

83. Kan du åka slalom? JA! Men gör det för sällan ju! 

84. Vad har du ätit i dag? Yoghurt och macka till frukost, ett äpple och potatisgratäng och kyckling nu till lunch. NU är jag mätt för första gången på hela dagen!

85. Vad har du för utbildning? Gymnasiet, 30 poäng rättspsykologi och lite polisförberedande.

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Mina ben, för att dom är bra på att springa.

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Min torra hud.

88. Vilken är din bästa egenskap? Är perfekt.

89. Vilken är din sämsta egenskap? För ironisk ibland?

90. Nämn en historisk person som intresserar dig? Alltså, kan verkligen inte komma på nån?! Hen som uppfann chokladen kanske……

91. Saknar du något? The Sims! Måste köpa snaaaaaaart.

92. Är det viktigt att fira födelsedagar? JA!

93. Vad gör dig ledsen? Krig, orättvisor, rasism, antifeminism, miljöförstöring osv…

 

 

94. Vad gör dig glad? Feminism, antirasism, choklad, rödvin, träning, kompisar osv.

95. Har du varit gift eller förlovad? Nej.

96. Vad ska du göra i helgen? Åka till Stockholm och hänga med pappa och Åsa och Ina och Felicia. Och träffa TVÅ bäbisar!

97. Vad är det knasigaste du gjort? Det har jag antagligen gjort i ett tillstånd som gör att jag inte ens kommer ihåg det…

 

98. Vad har du för laster? Choklad kanske…

99. Vem är din förebild? Lena Dunham till exempel.

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Packa!


Kommentarer
Postat av: Rihanna Sweden

Kul att få läsa!

2014-10-11 @ 20:27:00
URL: http://rihannas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0