Silikon for the win!

 
Hej! Här har ni två fantastiska grejer om man 1. vill ligga men inte få barn och 2. har mens och 3. samtidigt vill vara ekonomisk, miljövänlig och vänlig mot sin kropp.
 
Den lilla saken till vänster är en Femcap och är ett pessar som man har i fluffy och som hindrar spermier från att komma in. Har haft min i över två år nu och DET ÄR SÅ BRA. Det allra viktigaste och bästaste är ju att man inte får i sig några jävla hormoner som bara förstör. Kostar 900 kronor och rekomenderas bytas ut ibland.
 
Till höger håller jag i en liten menskopp. Jag köpte min här, men det finns flera sidor och det är väl ingen större skillnad på dem. Den här braiga saken har jag inte haft alls länge, men tycker redan att det funkar skitbra. Inga tamponger som förstör miljön (och fluffy lite grand också) och sååååå mycket smidigare och billigare. 300 spännisar och man kan ha den aslänge!
 
Ville bara säga det. Hej då!
 

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hur funkar mensisen? :)

2014-10-09 @ 21:51:00
Postat av: Linnéa

Hur funkar mensisen? :)

Svar: man sätter den precis innanför, typ, inte lika långt in som en tampong alltså. sedan tar man bara ut den och tömmer när det behövs, kanske var fjärde timme, beroende på hur mycket man mensar. den känns inte alls och är lätt att både ta och in, när man väl fått in tekniken :)
lells

2014-10-09 @ 21:51:03
Postat av: Sandra

Hur funkar femcap och menskoppen ihop? Antar att man inte kan ha i femcapen under mensen? Och får på så vi skydda sig på annat sätt om man vill ligga under mensen? Eller tänker jag galet nu? De här med pessar har jag aldrig riktigt tänkt på innan men fan det verkar ju skitbra! Är så trött på alla jäkla piller som man stoppar i sig i tid och otid.

Svar: Nej, man kan inte ha i dom samtidigt, men man kan ju i princip inte bli gravid under mens. Dock kan man inte ha vaginalt sex när man har menskoppen i, eftersom att den ska sitta ganska långt ut. Det ÄR skitbra! Slopa alla jävla piller, NU! :)
lells

2014-10-10 @ 13:34:30
Postat av: Sara

I Stockholms läns landsting (åtminstone) är femcap gratis att få och prova ut hos gynekolog. Bara så ni vet.

2014-10-10 @ 14:04:25
Postat av: Sara

I Stockholms läns landsting (åtminstone) är femcap gratis att få och prova ut hos gynekolog. Bara så ni vet.

2014-10-10 @ 14:04:25
Postat av: amanda

Hej, hur får man tag på femcap? Tips? Bor i sthlm. Tack!

Svar: Har länkat till hemsidan i inlägget, tror inte det finns så många återförsäljare än tyvärr. Vissa ungdomsmottagningar och sånt har femcaps som man kan prova ut, säkert i Stockholm till exempel. Jag bodde i en liten håla när jag köpte min, så beställde utan att prova och det funkade bra ändå :) Hoppas du hittar någon, verkligen superbra!
lells

2014-10-10 @ 16:18:20
Postat av: Katta

Hej! Fin blogg du har :). Kolla gärna in min blogg om du vill :). Kram.

2014-10-10 @ 19:03:22
URL: http://shettisdrottning.blogg.se
Postat av: Kim

Sandra man kan inte bli gravid under mens så där löste sig det dilemmat! :)

2014-10-11 @ 00:00:53
Postat av: Kim

Sandra man kan inte bli gravid under mens så där löste sig det dilemmat! :)

2014-10-11 @ 00:00:53
Postat av: Jasmine

Inte för att vara sån men vissa kvinnor kan fortfarande bli gravida under mensen det där är individuellt och sen beror det på männens spermier också men männens spermier kan leva upp till 7 dagar i underlivet.

2014-10-11 @ 02:37:41
Postat av: Martina - Colourize Me

Det här är det bästa Facebook någonsin rekommenderat för mig. Vilket bra inlägg, mycket bra info och värsta bra glada bilden!!!


(Och mycket excellent nail polish color!)

Svar: Men åh tack! Vad kul att höra! :)
lells

2014-10-12 @ 12:46:57
URL: http://colourize-me.blogspot.com
Postat av: Hannna

Bara jag som inte kan hitta återförsäljare till femcap? Mår så dåligt av p-piller osv och kondomen glöms allt för ofta bort i stundens hetta. Har läst om femcap på flera ställen tidigare och det låter ju som drömmen! Vill köpa en helst igår!

Svar: http://gronabarnmorskan.se/se/ - här kan man köpa! Ja nästan alla gör ju det, faktiskt. Även om man kanske inte ens märker det så påverkar dom kroppen på en himla massa dåliga sätt. KÖP NU! :D
lells

2014-10-12 @ 17:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0